BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 2, 2012

Mewarna:)

Assalamualaikum...


Alhamdulillah hari ini badan rasa sihat sikit. Maklang tak makan ubat selsema dah sebab ubat ini mmg akan menyebabkan mengantuk tahap gaban..Biar batuk sikit2 tak pe...selsema sikit2 pun tak apa..yang tak boleh tahan ngantuk banyak2 tu..Lemah 1 badan!

So..bila dah sihat mulalah menyambung minat baru maklang. Lepas selesai menyulam...maklang lepas tensen dengan mewarna...sangat2 membuat maklang bahagia!:) Jom cuci mata:)

Sejak lepas Isyak dan lepas berbual ngan wan atok kat talipon tadi, dalam 9:40pm maklang mula main2 warna..Mengasyikkan sungguh. Siap utk 5 pouches ni:)




 Semalam siang, maklang layan memanik utk dijadikan bag. Permintaan dari seorang peminat beg2 maklang di seberang tambak Johor. Kali ke2 dia menempah dari maklang...Alhamdulillah

 Yang ni belum bertuan...tapi kalau tak ada yang nak atau ada yang nak boleh jugak dipertimbangkan!

Yang ini maklang buat lepas tengahmalam tadi ( kira ari ni laa..)..seronok mencampur warna...dan bila dah siap macam batik pulak...Bahagia jiwa...Syukur Allah beri ilham utk dapat nak buat macam batik..so sikit lebih kurang tahulah macamana nak hasilkan lukisan/ sulaman batik!


Ok ...selamat malam....jumpa lagi di lain waktu:)

2 comments:

KakNi (CikNi Ahni) said...

cantik nya tengok hasil kerja maklang ni. walau pun saya beli buku maklang tapi sebab keras tangan punya pasal, so tak de lah hasil pun...

cerita best said...

cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..lg 1 klo tuan blog bg komen dekat blog pakjoe sekali pakjoe kn bls blk komen dekat blog..chat box pakjoe tidak dikira nie,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html